onsdag 23 december 2009

Robyn kommer vara 2010 års störst lysande stjärna. Jag säger det bara. Jag höjer ett varningens finger för Robyns storhet. Under 00-talet har hon på senare tid varit före sin tid, med sin egna stil erövrat electropopparna och alla popsnören. Hon har stil, hon har attityd, hon har turnerat med självaste Madonna.

Den kommande albumet är mer electro och mer Kraftwerk än Robyn någonsin varit. I mina öron låter det mer Arvika än något annat. Till och med mer Arvika än Kent. Om hon kommer göra sommarturné kommer festivalerna sloss om den svenska stjärnan som är känd för sin exklusivitet. Jag såg henne på Arvikafestivalen 2008, och många med mig instämde att detta var bland de bästa de sett. 2009 såg jag henne på Way Out West, men det var inte av samma klass som Arvika spelningen året innan.

För övrigt har jag sett Röyksopp tre gånger i år ( Arvika, Way out West och London), alla gånger har Robyn medverkat. Dessutom medverkade Röyksopp på Robyns spelning i Slottskogen i somras. Därför vore väl drömscenariot för festivalsommaren 2010, Robyn på Arvikafestivalen med Röyksopp som gäster. Alltså ombytta rollar från 2009 då Röyksopp gjorde den bästa spelningen jag någonsin skådat på Arvikafestivalen. De lirade inför ett fullsatt Apollotält (8 000) men nu var det mer än fullsatt (10 000). 2008 när Robyn lirade Arvika lirade även hon på Apollo scenen men då med det gamla tältet (bara 6 000) dock var det 8 000 som såg Robyn. Därför ser jag fram emot Robyn + Röyksopp inför 10 000 på Arvika i sommar, en sommarkväll i mörkret på Apolloscenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar