tisdag 19 januari 2010

Coachella får mig att drägla

Gråta av lycka? Coachella har presenterat 2010 års line up och den är magnifik. Jay-Z, Muse och Gorillaz som headliners. Det stoppar inte där MGMT, XX, Yeasayer, Big Pink, Hot Chip, Pavement, deadmau5, fever ray, girls.... ni hajar va?

För er som bara trott att Gorillaz va en fluga från 2001, ni har fel. Visst de har inte varit riktigt superheta på sistone. Kanske är det ett nytt album på G ? Glöm Daft Punk, Kraftwerk och Depeche Mode. Gorillaz gör riktigt coola samt unika livespelningar i 3D. Ja, tror ni mig inte kolla själv. Frågan är nu, får vi chansen att se dem i Sverige ?

http://www.youtube.com/watch?v=2Ncw2jsoi8I

Kolla klippet vetja!

3 kommentarer:

  1. Om Gorillaz skulle spela på en festival (vackra tanke) så kvarstår frågan om vilken festival som skulle våga satsa så stort på dom (jag kan anta att 3D livespelningar kostar en bra slant jämfört med en vanlig spelning). Men det känns som Arvika är störst sannolikhet, kanske hultsfred om dom har ekonomin nog.

    Men man kan bara vänta och hoppas!

    SvaraRadera
  2. Det är en tuff satsning som jag hoppas någon vågar göra. Antar att det är dyrare men det skulle bli omtalat a la The Knife på Arvika. Personligen har jag tre alternativ som känns rimliga: Arvika, Hultsfred och Way Out West.

    SvaraRadera
  3. Klart man ska åka!
    Är ju en sjuk lineup för fasen ...
    Är ju fakiskt lite svårt o hålla sig, resan bokade vi idag och nu jävlar är man lite smått förväntansfull och enormt pepp!
    Hoppas bara veckorna springer iväg!
    När drar ni ner ?

    SvaraRadera