torsdag 28 januari 2010

Läsarfråga!

Tack! Du som läser detta och du som följer bloggen. Ni gör det verkligen värt att informera, analysera och leta rykten. Utan er hade denna blogg inte varit ett faktum.

Jag tänkte ställa er en fråga om det går för sig. Vilken festival/festivaler ska du besöka i sommar och varför? Det vore kul om så många som möjligt kunde kommentera för då får både du och jag en bild av vilken festival som känns hetast idagsläget!

Dagens tre bästa spår:

El Perro Del Mar - Change of Heart
Ou Est Le Swimming Pool - Dance the way I feel
British Sea Power - Wavin Flags

6 kommentarer:

  1. Storsjöyran:
    Detta eftersom det är min "hemfestival", få komma hem och träffa allt folk. Dessutom brukar Yran alltid pricka några kanonakter, kan inte glömma Justice 2008, sinnessjukt bra! Nu i år har dem väl inte släppt nåt hyperintressant men det kommer.

    WayOutWest:
    Gjorde premiär där i höstas, hela upplägget med festivalen var kanon, både Slottskogen och alla klubbar. Bäst var Robyn, Band of Horses och Bon Iver. Så det blir ett besök där igen, Girls är en kanonakt och man kommer garanterat han en minst lika bra festival på pappret som senaste åren.

    Sedan står jag i valet och kvalet mellan Peace and Love och Arvika, beror på vad som bokas här framöver. Antingen eller blir det i alla fall.

    Det kommer och bli ett besök på Sundsvall Gatufest i glada vänners lag, Gatufesten har väl inte haft en bra artist bokad senaste åren men det blir i glada vänner lag och en jädra fest.

    Nu hoppas vi på lite chockbokningar, lev och må!

    SvaraRadera
  2. Glömde mina 3 låttips, kanske inte just favoriter just nu men bra låtar i alla fall:

    Fanfarlo - The Walls Are Comming Down
    http://open.spotify.com/track/1xXLNhxX57cZqLsDPlKZpc

    Metric - Help I'm Alive
    http://open.spotify.com/track/714hCtOiQPPUCjNGV8kz7J

    Marina And The Diamonds - I'm Not A Robot http://open.spotify.com/track/6keONSJfWxarl78NK0gqCo

    SvaraRadera
  3. 1. Hultsfred. Behöver ingen längre förklaring, dom som har varit där förstår. en festival med riktig hög kvalité. bra band, arrangörerna med mest erfarenhet, perfekt camping, bra band, underbar känsla.

    2. Arvika. Det känns som att Arvika lyckas överträffa sig själv varje år, vilket som imponerar stort på grund av varje års enorma upplevelse. Bra camping, blandat med grymma bandbokningar och riktigt bra arrangörer.

    3. Siesta. Största anledningen till att jag åker dit är datumet. att åka på festival den sista helgen innan maj, strax före sommaren, är helt underbart. varma dagar, med dock lite väl kyliga nätter. campingen är ioförsig ingen höjdare; en stenig (och alltid blåsig) åker där arrangörerna verkar hemskt nog inspereras av Peace&loves horribla "tält-packar" fasoner. Som tur är så är inte siesta lika håra på var och hur man får sätta upp sina tält. annars är det en bra festival, med bra band och skön känsla.

    Bubblare: Öland roots. Krockar ju tyvärr med arvika, vilket gör att jag var tvungen att välja bort den.. Öland roots är dock en av mina absoluta favoritfestivaler; perfekt camping i skogen som är ett stenkast från östersjön, sjukt mysig stämmning, bra musik (fastän lite segt med bara reggae i längden..), underbart vackra lagliga graffitimålningar inne på scenområdet, bra arrangörer.

    SvaraRadera
  4. Arvika och kanske emmaoda. Arvika pga babyshambles och emmaboda för att det är goa människor.
    Skulle dock gärna se namn som Julian Casablancas eller hela the strokes på någon svensk festival, och även Carl Barât eftersom att han släpper ett soloalbum i år..

    SvaraRadera
  5. 1) Hultsfred. Har varit där sen den började, kommer vara där tills den går under (är uppväxt i Hultsfred)

    2) Sonisphere. Behövs knappt förklaras, hade åkt dit enbart för Iron Maiden

    3) Arvika. Nästan lika bra som Hultsfred,och sen kommer In Flames dit, får man inte missa

    SvaraRadera
  6. Det känns som att mina läsare diggar främst Hultsfred och Arvika. Kul, kul ;) Själv har jag inte bestämt mig ännu, det beror lite på kommande bokningar, jobb och ledighet. Dock är en festival i min hemstad redan planerad, men jag hoppas att det blir en riktig fin festivalsommar med många festivaler. ( ska försöka överträffa fjolårets fyra festivaler)

    SvaraRadera