torsdag 21 januari 2010

Kalasbokningen


Det är svart, det är vitt. Det är avskalat, men samtidigt så effektfullt. Det är på liv och död. Det är för popsnören, och för er indiekids som lever i klubbland. De är britter och de gjorde utan tvekan 2009:års bästa platta där de får hjärtan att gå i brand.

Under min tid i London lyckades jag se dem lira två låtar som förband till Florence + the machine. Eller jag kanske misslyckades med att se en hel konsert ?

Det är som Gårdakvarnar och skit, fast du ser inte skiten. Du ser något som kan bli otroligt stort. Här finns det potential i massor. Trots mina ynka 8 minuter med två lysande vita X kändes det mäktigt, och mersmak vara ett givet faktum. Lika givet som att varenda popsnöre kommer fastna för denna kvartett.

Dessutom är de som skurna för Arvika. Jag tror de skulle kunna fylla Apollotältet till bredden. För vardag som går inser allt fler deras verkliga storhet. Arvika har ju en tendens att boka artister som gjort årets skiva ( läs Fleet Foxes och Hot Chip). Så bli inte förvånad om du får se nutidens The Cure på Arvika i sommar.

1 kommentar: