torsdag 11 mars 2010

Belle and Sebastian nytt!


Detta skottska band har betytt otroligt mycket för indiemusiken, och nu när de äntligen ska på turné så känns det som att Sverige inte får missa denna unika möjlighet. Personligen är de något av en riktig indieklassiker i modern tappning. Som tidigare nämnts lirar de på finska Ruisrock och Slottsfjell. Nu har de gjort klart med ytterligare två datum 17 juli i England och 1 augusti i Japan. Det innebär att de har möjlighet att lira Arvika den 16 juli, alternativt Hultsfred 10 juli.

Jag ber de svenska festivalerna, de får inte missa denna unika chans. 2006 var senast de besökte Sverige och lirade då på Annexet. Kom igen nu, Vintergatan eller Hawaii i sommarnatten. Vad kan bli bättre?

Vart vill du se Belle and Sebastian?

7 kommentarer:

  1. Hoppas Hultsfred snärjer dem, de behöver de mer än arvika...

    SvaraRadera
  2. Om arvika snärjer Arcade Fire istället så. Hultsfred och Arvika förtjänar en av dem var. ska vi säga så? :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte att Arvika, som jag annars älskar, ska boka någon av dom för då får man en anledning att åka dit i år och jag vill inte bli tempted för jag vet att resten av festivalen kommer kännas skit B. Så gärna att Way out West kniper dom båda där de ändå finns fler akter man vill se. Hultsfred? Nej tack. De har Empire of the Sun som enda dragplåster i mitt tycke. Resten har antingen man sett för många gånger, vill inte se, eller är band som förmodligen inte gör sig bra live (Yacht, Make the girl Dance).

    Fokus på en festival borde vara hur banden upplevs live och som folk tidigare diskuterat på den här bloggen så är ju Jay Z ingen bra liveakt, Them Crooked Vultures ett av alla dessa Monsterband där medlemmarna inte vill släppa ifrån sig sitt bästa, utan sparar till det egna bandet (Dave Grohl -> Foo Fighters f.e.)

    Nej inget i Sverige lockar i år, förutom nämnda WoW. Tyska Hurricane har ju gjort klart med The Strokes. Dra hit dom så kommer jag.

    SvaraRadera
  4. På Arvika, eller Emmabodafestivalen. Enbart för att det är de två festivalerna som kommer besökas av mig i sommar.

    SvaraRadera
  5. Jag syftade för övrigt på Belle and Sebastian och Arcade Fire när jag sa att ingen av dom ska spela på Arvika.

    SvaraRadera
  6. Till Arvika...då börjar de se riktigt farliga ut

    SvaraRadera