tisdag 9 mars 2010

Hove + Peace & Love

De går samma helg, precis som Roskilde och Rockwerchter. Hovefestivalen har inlett 2010 i ett rasande tempo och varje bandsläpp imponerar, riktigt stort. Nu senast bokar man in fantastiska Arcade Fire och Pendulum. Arcade Fire är ett av de där banden jag måste se så jag vore överlycklig om de kom till Sverige, och jag tror de hade gjort sig bäst på Way out West eller Arvika, även om P&L har ett lite bättre bokningsläge.

Peace & Love ska ha ett stort bandsläpp idag. Jag gissar på att man lyckats få in Muse, Billy Talent, Florence + the machine, Vampire Weekend, The Sonics och Hoffmaestro. Något stort ska det vara i alla fall. Paul McCartney känns alldeles för stor, även om det vore en av årets bästa bokningar då han är ute på turné igen. Vi får se vad Borlänge bjuder på.

4 kommentarer:

  1. SMK kommer till Det Stora Kalaset:D Längtar!

    SvaraRadera
  2. jag läste det på fb nyss :) jag har inte fått svar än andrea, men jag återkommer med info snart förhoppninsgvis!

    SvaraRadera
  3. Jay-Z, Patti Smith, Kooks ,Danko Jones och massa fler är klara för Peace & Love!! Står på www.dt.se

    Fy fy fan vilket fett släpp!!

    SvaraRadera
  4. jay-z
    the koooks
    patti smith
    danko jones m.m släppta idag.
    muse kommer nog inte komma till sverige/max

    SvaraRadera