onsdag 17 mars 2010

Kraft=maskin

Vi va helt lost allihopa. Men lika glad är jag för det. Maskinen är ingen märkvärdig bokning och de lirar på en rad festivaler i sommar. Dock har jag sett Slagsmålsklubben 3 gånger på Arvika, och jag vet att Maskinen kommer bli av ungefär samma style. Det kommer bli svettigt, det kommer bli dans, allsång och inte minst nostalgi. Jag tippar på Apollotältet, vad tror du?

Morgondagens ledtråd är "metallisk torsdag". Betyder det att kommer vara ett bandsläpp med ett metalband eller att bandnamnet har något med någon metall att göra? Vad tror du?

P.S muse kommer lira i stockholm ngn gång i slutet av juli enligt aftonbladet.

8 kommentarer:

  1. Gissningsleken är ingen lätt match, Arvika gör det riktigt svårt för oss. Dock tror jag inte det handlar om ett metallband imorgon, dels för att det skulle vara en vecka med dans och dels för att det redan finns en del mindre metallband i lineupen.
    (Maskinen är dock fett, fast tror du verkligen på Apollo? Det är inte riktigt samma hype som SMK)

    Gött med Muse! Uppdatera så fort du får några nyheter! Jag hoppas verkligen inte att det kommer krocka med Arvika/Emmaboda bara!

    SvaraRadera
  2. Jag tror det beror på när de spelar. Mitt i natten - Andromeda annars tror jag att det lutar mer åt Apollo för Maskinen.

    För övrigt hoppas jag stenhårt på att Fischerspooner ska dyka upp. Tycker Line-upen hittils är rätt klen annars. IAMX och In Flames är de stora ljusglimtarna.

    SvaraRadera
  3. Arvikas line-up blir ta mig tusan bara fetare o fetare. Jag tycker den är grym. Och de 3 akterna som släppts den här veckan är ju sjukt bra. Och resten av veckan blir förhoppningsvis lika bra.

    Och metallisk torsdag? inte hård musik tror jag. snarare typ nån ädel metall. Silverbullit? Ironville? Goldfrapp?

    SvaraRadera
  4. Ja något random metallband (är inte så bra på det) eller Goldfrapp tänkte jag också på.

    SvaraRadera
  5. SILVERBULLIT!! tänk om det kunde slå in...ah

    SvaraRadera
  6. Jedi Mind Tricks. Tänker mest på Heavy Metal Kings då ofc. Men det är väl inte så långsökt men att de kommer dit ser jag som högst otroligt.

    SvaraRadera
  7. Arvikas line-up suger. Inte ett band som jag kan tänka mig pröjsa för. Vad är deras profil numera? Värsta virrvarret, fattar ingenting.

    SvaraRadera
  8. Jag tror de vill överleva...det finns ju även en del tid kvar till att släppa artister, planen hur och när festivaler släpper sina bokningar är nog ganska genomarbetad. Ta det lugnt och passar inte startfältet åk nån annanstans det är ju inte svårare än så...

    SvaraRadera