torsdag 4 mars 2010

UPDATE

först lite bandsläpp. Tivolirock släpper deathstars, johnossi och dark tranquility medans Pute i Parken släpper Royal Republic, Carolina Wallin Perez, Monty och Mixtapes & Cellmates.

Bäst i dessa släpp är helt klart Mixtapes som med sin låt soon och platta Rox verkligen satt ett avtryck i popmusiken. Jag hoppas fler får upp ögonen för dessa, de förtjänar verkligen en större publik.

Något som är mer intressant är Ruisrocks släpp där fanns skottska indiebandet Belle & Sebastian, festivalen går av stapeln samma helg som Hultsfred. Kanske får vi se dem antingen på Arvika eller Hultsfred, dessutom är det en lågoddsare med The Ark till både Hultsfred och Arvika nu när de lirar Ruisrock. eller vad säger ni?

Det var varit mycket diskussioner kring bloggen på sistone, och jag tänkte bara förmedla att jag kommer fortsätta rapportera om alla bandsläpp samt diskutera bandsläppen. Personligen anser jag att det skulle vara tråkigt att enbart lägga upp de klara banden utan att tycka något. Dessutom skapar mina åsikter, en diskussion i kommentarspalten där du som läsare uttrycker dina åsikter. Ibland stämmer våra åsikter överens, ibland inte. Det är så det är, smaken är som baken, delad. Men då blir det i alla fall en underhållande diskussion. Vad tycker du ?

9 kommentarer:

  1. det är så självklart att det inte borde behövas att kommenteras...att du ska fortsätta precis som du gör!

    Belle & Sebastian till Arvika det är den drömmen i mitt huvud jag brukar klappa mig själv på huvudet och skratta lite hånfullt åt, "såja lilla pojken".

    SvaraRadera
  2. Klart du ska fortsätta kommentera bandsläppen. Annars kan man bara RSS:a alla festivaler själv. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  3. Det här är ju en blogg och jag förväntar mig att du ska kommentera och tycka till! Sen är det bara kul med debatt :)

    SvaraRadera
  4. Naturligtvis ska du tycka till om band som presenteras; jag vill ha mer och inte mindre sådant! Sen skulle det vara roligt med lite mer analyser om vad festivaler skulle kunna boka och varför de bokar som de gör, typ Arvikas fokus på svenskt och poppigt och vilka headliners som är rimliga för de olika festivalerna. Känns som att du hade lite mer sådana analyser tidigare. Men en jättebra blogg är det!

    SvaraRadera
  5. Glöm för all del inte Queertopia! http://www.queertopiafestivalen.se/

    SvaraRadera
  6. byt bild på förstasidan , tack..
    en konsertbild vore på sin plats

    kämpa på... snart är de sommar

    SvaraRadera
  7. Bra blogg. Bästa festivalbloggen.
    Den kan bli ännu bättre med mer analyser och att du kanske breddar inriktingen. Känns lite väl fokuserat på pop, indie, electro.

    SvaraRadera
  8. Wave-Gothik-Treffen har nu äntligen släppt en rad band.
    http://www.wave-gotik-treffen.de/bands.php

    Belgiska Gothikfestival ligger nästan samtidigt som Arvika. Kanske kan man få dit några av de banden som ska spela i Belgien?
    http://www.gothicfestival.be/

    SvaraRadera
  9. Emmaboda har haft ett litet släpp idag innehållandes:
    Johnossi
    The Smith Westerns
    Mustard Pimp

    SvaraRadera