torsdag 11 mars 2010

du är drömmarna jag drömmer ibland.


jag har sett galet mycket musik live. Alltifrån Depeche Mode till Montt Mardié, och mycket däremellan. just nu finns det många guldkorn därute, men det är ändå två klassiska indieband som står högst upp på min lista. Belle and Sebastian som jag nämnde i det tidigare inlägget, och superdupergymmacpbrakalsfantastiskakanadeniskafavoriten Arcade Fire slår mycket just nu. Det sjuka är att båda är på turné i sommar, i Europa. Båda lirar i Norden, men ingen har bekräftats för en Sverigespelning. Gör mig inte besviken.

Drömmer du också om Arcade Fire och Belle and Sebastian?

3 kommentarer:

  1. hultsfred släppte en finurlig liten teaser inatt, på deras facebookgrupp: http://www.facebook.com/pages/Hultsfred/241785605776?ref=nf

    SvaraRadera
  2. metaltown har haft ett nytt bandsläpp.

    SvaraRadera
  3. ja det är precis de två jag drömmer om...belle & sebastian i synnerhet som har varit en festivalönskedröm sen jag vet inte hur länge...

    SvaraRadera