fredag 19 mars 2010

Four Tet = vingården!

Vingården gav brittiska Four Tet till Arvika. Raden små intressanta utländska och exklusiva band till Arvika ökar. Precis som Hultsfred har de mängder med guldkorn. Den nya skivan There is Love in You är genomtänkt och bra. Bästa spåret är Angel Echoes tror jag. Känner inte till bandet så väl, men några lyssningar har det blivit.

Den nya ledtråden är: Nu går vi in i en helig helg. I dubbel bemärkelse.

Om Arvika håller sig kvar till det elektroniska temat (Golden Filter, IAMX, Maskinen, Chromeo, Four Tet) som veckan bjudit på så tror jag det blir lite mer synthigt nu.

Unhelig? Angelspit? Blutengel? Combichrist?

Men det skulle mycket väl kunna bjuda på svenska klassiker som The Kristet Utseende, de kommer tydligen göra sin sista sommarturné nu i år. Ett annat alternativ vore Dia Psalma.

Vad tror du?

4 kommentarer:

  1. jag tycker exakt likadant att arvika och hultan har bokat dom bästa banden enligt mig men folk vill ju se "STORA" band som sagt. Nej men det ser bra ut iaf på dom flesta festivaler :)

    SvaraRadera
  2. glömde bara säga att wow kommer se intressant ut som alltid men men PARTY ON!!

    SvaraRadera
  3. Jag sätter en peng på kanadensiska Holy Fuck. Jag vet av egen erfarenhet efter att ha intervjuat dom ifjol att de redan hade siktet inställt på en svensk festival därför att de inte hann med Sverige i sin höstturné. Spännande och otippat har hela veckan varit så varför inte då bandet som valts av självaste Thom Yorke som favvoband?

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen på Holy Fuck, tänkte inte ens på dem. Hade varit en riktigt fet orionbokning.

    SvaraRadera