tisdag 16 mars 2010

UPDATE

Norska öyafestivalen får besök av Panda Bear och Local Natives. Då är det inte en fråga om Panda Bear kommer till Way Out West, utan snarare när de kommer presenteras. Det känns så givna, så solklara som om de inte kunde spela någon annanstans, men det är klart de kan. Dock blir Slottskogen platsen där deras största fantaster kommer finnas, vare sig Panda Bear dyker upp eller inte.

Dour och Melt! är två festivaler ute i Europa som båda fokuserar lite mer på den elektroniska musiken, och går samma helg som Arvika. Det ger ypperliga möjligheter för Arvika att kamma hem några grymma electroakter av högsta kvalité som exempelvis Booka Shade, arvikafavoriten Ellen Alien, Chromeo, Fake Blood, Frittenbude och Fred Falke. Någon borde de lyckas kunna boka, även Hultsfred har ju lite möjligheter här.

Jag vet att jag kommer få någon att nästan gråta av lycka, sätta i halsen eller bara skrika av glädje när jag skriver det här. Det här är en artist som flera frågat om jag haft någon koll på, och det är inte förrän först nu som jag kan presentera en nyhet kring The Wombats. De kommer lira på Melt! vilket innebär ett kanonläge för både Arvika och Hultsfred att boka dessa indiepopbritter som släpper sin nya skiva nu i vår.

3 kommentarer:

  1. Men hallå, appropå Way Out West: Iggy & the Stooges? Spelar ju på Sonisphere den sjunde och på Öya den elfte, Göteborg nästa? I övrigt, vad tros om Pains Of Being Pure At Heart och/eller Beach House till WOW, då skulle jag smälla av!

    SvaraRadera
  2. THE WOMBATS TILL ARVIKA SÅ DÖR JAG AV LYCKA! :D

    SvaraRadera
  3. kommer någon svensk festival boka Iggy när de redan lirar Sonisphere? Pains of being pure at heart kan mycket väl komma att lira på wow, men beach house tror jag kommer till sverige innan dess, de är ju bokade till hove, så de lirar mer troligt P&L eller Hultan. men vi får se.

    SvaraRadera