tisdag 16 mars 2010

onsdagens ledtråd

min första tanke var både kraftwek och krunegård. Kraftwerk är helt ologiskt, dels för att hela veckans släpp inte kommer innehålla headliners, samt att Kraftwerk är galet dyra. Krunegård är redan bokad, men då ena frasen är kopplad till Krunegård funderar man kanske i banor kring Laakso eller hets! men jag vet inte. dessutom skulle veckan innehålla mestadels dans.

Hot Chip är nämnt för sin fras som någon kommenterade här i bloggen, vilket vore riktigt bra. Dock är Hot Chip Vintergatan material så därmed kan vi utesluta dem från denna veckas bandsläpp. Jag instämmer med den som kommenterade MSTRKRFT (uttalas masterkraft). Dessa lirade Arvika 2008 & Emmabpda 2009 och är otroligt populära bland electrokidsen. Det är ju kraft och det är dans, dessutom har de lirat förr på Arvika förr vilket man kan antyda från ledtråden. Jag sätter en bira på MSTRKRFT, säger du emot?

11 kommentarer:

  1. ett annat alternativ är ju BOYS NOIZE, deras senaste platta heter POWER! (sitter och tvångskommenterar jag är så otroligt nyfiken haha)

    SvaraRadera
  2. Ja, just det. det tänkte jag inte på. vi får snart se. jag tror det blir elektroniskt iaf.

    SvaraRadera
  3. vilken tid brukar släppen vara?

    SvaraRadera
  4. runt klockan 10.00. så håll utkik ;)

    SvaraRadera
  5. MSTRKRFT lirade på Emmaboda när? De skulle ha lirat men ställde in om vi ska vara riktigt petiga.

    SvaraRadera
  6. Glömde att ge en kommentar på första kommentaren. Om det är Boys noize är det hatten av. Boys Noize har lirat på Emmaboda 08 och 09 och varit helt AWESOME båda gångerna.

    SvaraRadera
  7. Åh hoppas verkligen på laakso

    SvaraRadera
  8. Jag sätter emot en bira på det! Egentligen ingen aning om vad som kan komma men du verkar ha dragit till med en ganska vild gissning så jag tackar för ytterligare en bira under Arvika =)

    SvaraRadera
  9. Hans: Ja, just det så va det du. Glömde bort det. Ja, Boys Noize är kanske mer troligt. Power heter nya skivan ju.

    Anders: Jag tror kanske jag förlorar en bira då. MSTRKRFT, Boys Noize eller Laakso. Ngt av dessa tre borde det vara.

    SvaraRadera
  10. Att det skulle vara Laakso eller Hets känns väl lite too obvious? Hoppas på nåt bra hursomhelst =)

    SvaraRadera
  11. Vild gissning, E-craft??

    SvaraRadera