torsdag 18 februari 2010

Arvikafestivalen gästas av besökare från Afghanistan!

Onanireklamen ger effekt och biljetterna går åt. Det är inte bara den svenska publiken som fått upp ögonen för Arvika. Det har redan sålts biljetter i Ryssland, Brasilien, Schweiz, Tyskland och till och med i Afghanistan! Det verkar bli en härlig mix av nationaliteter på så väl besökare som artister.

Helt klart imponerande att man får synas på Expressen för att biljettförsäljningen går bra! Man har verkligen lyckats få bra uppmärksamhet i media inför sommarens festival.

http://www.expressen.se/noje/musik/1.1885935/saljer-ni-fler-biljetter-tack-vare-onanireklamen

Jag passar på att ställa en fråga till dig som läser. Har du köpt festivalbiljett till någon festival i sommar?

31 kommentarer:

  1. Biljetter är fixade till Hultsfred, Siesta och Arvika. Just nu tvekar jag på vilken jag ska välja av PiP och Emmaboda..

    SvaraRadera
  2. Arvika kirrat. Jag tror det räcker faktiskt. Där får man ju allt man vill ha. Kanske Umeå Open i mars för att börja peppen!

    SvaraRadera
  3. Hultsfred, Glastonbury och west coast riot

    SvaraRadera
  4. Arvika & Emmaboda är kirrade. Kommer antagligen bli Wow om jag har råd då deras lineup hittills är som min personliga spellista.
    Skulle W.t.a.i släppa Pearl Jam (Har du någon koll på när w.t.a.i ska vakna till liv?) eller något annat fett som tidigare år så blir det nog att gå dit också.

    SvaraRadera
  5. Man behöver inte vara en idiot för att förstå att det knappast är inhemska afghaner som åker på festival i Sverige....

    SvaraRadera
  6. Arvika klart. Sen blir det Antingen P&L eller Roskilde beroende på hur P&L släpper. Sen blir det även Hultsfred och kanske Emmaboda :)

    SvaraRadera
  7. Biljetten till arvika köpte jag redan innan jul:) Under P&L blir det till att jobba med säkerhet för att ha "råd". Vad gör man inte när man är fattig student?

    SvaraRadera
  8. Låter ju skitbra att dra en massa kåta afganer som vill våldta svenska tjejer de har ju sett på arvikas film att det är bara att ta för sig.

    SvaraRadera
  9. Sedan har jag dock hört att biljettförsäljningen inte går så bra som de påstår. Det kan man ju också förstå då de har sämst program av alla

    SvaraRadera
  10. Putte i Parken skrev just på sin twitter att dom har släppt The Sounds , Masshysteri, Bruket och Invasionen.

    SvaraRadera
  11. Pip alltsåXD Det släpps så mycket band överallt nu, även datum för när det släpps. Men Arvika verkar ta det lugnt:/

    Att Avrika kör på mindre kanske inte är så dumt. Visst, tråkigt för oss som köpte biljetter när de släpptes utan att ens ha ngn aning om vilka band som lirar. Dock har man ju ett humm om vad Arvika erbjuder för öröngodis. Tittar man på tidigare år så borde man inte bli besviken det här året om man vill se något stort. Tycker man. Men nu verkar det vara andra bullar. Och Babyshambles? Undrar om de verkligen tar sig till de Värmländska skogarna i sommar.

    SvaraRadera
  12. " En sak som vi däremot kan avslöja är att vi just nu har 12 osläppta grejer.
    Stort & smått.
    Svenskt & utländskt.
    Suveränt & lysande. "

    taget ur Rockpartys blogg.

    Klart Babyshambles dyker upp i sommar! Nu ska vi inte vara negativa här inte :)

    SvaraRadera
  13. hihihi XD Härligt med en positiv människa iaf:) Men jag vet inte jag. Kanske de kommer/ kanske inte. Känns bara inte så. Men, hör man inget annat får man fint tro att de kommer, som du säger att de gör;) Gött med massa bansläpp, men som sagt. Vart tog Arvika vägen i alla andras bandsläpp? Eller är det jag som är extremt rastlös?

    SvaraRadera
  14. Arvika gjorde bandsläpp i förra veckan. Ett grymt sådant så nu får folk ta o lugna ner sig lite. Så ja, då är extremt rastlös.

    P&L har gjort tre bandsläpp sen jul varav ett var Them Crooked Vulture enbart. Bara en headliner i bandsläppen totalt om inte europe och d-a-d räknas (vilket de inte borde då det är skräp)

    Hultsfred har gjort två bandsläpp med en stor utländsk, wolfmother.

    Och Arvika gjort två bandsläpp med två headliners. In Flames och Regina Spektor.

    Så det ser ganska lika ut även om arvika leder lite knappt och det är de tre som är de stora campingfestivalerna som räknas. Emmaboda är ju lite liten men grym dock.

    Och till dig som säger att afghaner ska komma till arvika. två saker: 1. afghaner, varför i helvete skulle de våldta?? du är ju dum i huvet. 2. Vad i helvete har en reklamfilm med onani att göra med våldtäkt?????? du är ju dum i huvet!

    SvaraRadera
  15. Andrea:
    Självklart är jag positiv när det gäller mitt absoluta favoritband. Pete gillar Sverige och han älskar att spela här, han säger till och med att han ska bosätta sig här en vacker dag. Och han hatar att behöva ställa in spelningar, men ibland har man inget annat val. Så om de tvingast ställa in så kommer han gottgöra oss det lovar jag :)

    SvaraRadera
  16. Peace & Love har släppt 60 artister. Grymt bra än så länge dessutom! Alla fattar ju att de drar in nåt stort inom kort, så mitt val är givet. Hultsfred känns passé. Arvika bokar Takida och har tappat allt de var med småbarn som sitter och bestämmer i ledningen. Way out west brukar vara ok band men stel publik och ingen camping.
    Så mitt val är givet i år igen. Peace & Love. För partyt med sjukt mycket sköna folks, mest band att välja på, Sveriges bästa partystämning på konserterna också. Slår allt.

    SvaraRadera
  17. Jag lovar att även P&L bokar takida i festivalen börjar! Och dessvärre har inte dom nåt stort på g. Green day sket sig. Muse sket sig. Bob Dylan sket sig. Rammstein sket sig. Guns n roses sket sig. Metallica sket sig. RATM sket sig. Pink sket sig. Iron maiden sket sig. Etc.

    Dom har inget o är sjukt stressade förmodligen! Dessutom har deras grundare hoppat av och de ligger sjukt mycket back sen förra året!

    SvaraRadera
  18. peace and love är den sämsta festivalen ever, ingen riktig äkta stämning allt känns så påtvingat. Ett år räckte sen kom jag aldrig tillbaka. Arvika, emmaboda och hultan är var de galna och härliga historierna händer som man håller varmt om

    SvaraRadera
  19. Smaken är såklart olika. Själv åker jag på flera festivaler varje år och det är skoj på de flesta. Stämningen och partyt på Peace and Love var en klassiker måste jag säga. Deras efterfester är legendariska och jag har aldrig sett så mycket olika kändisar från sthlm på en festival.

    SvaraRadera
  20. Peace & Love i sommras var utan tvekan den bästa festival jag har varit på. Om man bortränkar från alla köerna. Annars var det hur bra som helst. Folket var underbart, festerna hur bra som helst och alla hade hur kul som helst. Vi var ett gäng på 10 pers som åkte dit och alla hade hur kul som helst. Brukar fortfarnade prata minnen, vilket vi lär göra livet ut. Lätt den bästa veckan i hela mitt liv!

    SvaraRadera
  21. Om 40 000 har köpt biljett till en festival så får man nog räkna med köer. Så mycket folk har aldrig varit på en festival samtidigt i Sverige förr. Peace & Love gör säkert kögrejen bättre i år men med så mycket folk så är köer helt logiskt. Man lär ju inte vara ensam om att va sugen på en bärsa.

    Håller inte med det står uppe att Peace and Love inte har något i bokningsväg. Tvärtom. Som vanligt har de mycket guldkorn redan i alla skick. Them Crooked Vultures lär dra idiotmycket folk. Att se Nirvana-Grohl lira trummor igen är sinnesjukt ju. Och om de skulle boka Takida så passar det där. På Arvika känns det däremot lite desperat. men vafan, alla festivaler har något bra och man väljer ju själv var man åker.
    Och var det några festivaler som gjorde enorm förlust förra året så var det Hultan, Arvika och Rockweekend. Inte Peace & Love. Finns ju hur mycket artiklar som helst om det på nätet.
    Men vissa år går det dåligt, sen går det bra. Så är det överallt.

    SvaraRadera
  22. P&L gick också back! Det var inte gratis med mötley crue o faith no more kan man tänka.

    SvaraRadera
  23. Borlängebo som jag är och med viss inblick hos festivalledningen så vet jag att de inte gick back. Det gick inte lika bra som de hade hoppats men de gick inte back.

    Att Peace & Loves grundare har hoppat av är också rent skitsnack då jag känner honom. Han väljer att satsa på det som P&L var tänkt med från början, budskapet. Han kommer inte längre vara lika involverad i själva festivalen (vilket han är väldigt glad över) och P&L är ju så mycket mer än så.

    Till den ursprungliga frågan: jag har biljett till Sweden Rock och Sonisphere. Peace & Love ska jag också på men det blir gratis :)

    SvaraRadera
  24. Tror det blir ett guld år för P&L iår också. Tycker dock inte att de hade den bästa line-upen förra året. Men de är så pass smarta. De bokar det som folk vill se. Och precis som någon nämnde här uppe TCV lär dra sjukt mycket folk. Vem vill inte se Grohl på trummor igen? Det vill jag kan jag säga och det skulle kunna få mig att åka dit vilket jag överväger ganska starkt. Tror att P&L sitter med ett par ess i rockärmen så när de väl släpper något stort så blir jag inte förvånad.
    En fråga bara, hur har ni fått för er att de kan ha gått back när de slog publikrekord?
    Bra att vi har en Borlängebo som ger svar på tal att de inte gjorde det hur som helst, tack för det! :)

    SvaraRadera
  25. Det här var en av de bästa diskussionerna so far. Är det bara jag eller verkar många inne på Arvika i sommar?

    SvaraRadera
  26. De lokala medierna i Dalarna har ju rapporterat om att det gått back o P&L har inte sagt emot.

    Och du som säger att du har viss inblick i festivalledningen.. Pyttsan säger jag. Varför skulle du det? Och varför skulle du berätta om affärshemligheter här? Du är bara pinsam!

    SvaraRadera
  27. Här kan man läsa en krönika om det hela http://www.dt.se/noje/kronikor_ny/anders/article587551.ece

    Kröikören är inne på samma spår gällande P&L som anonym över.

    SvaraRadera
  28. emmaboda är ju lätt den hetaste campingfestivalen i sommar, de vågar o kan boka spännande grejer. Arvika känns väldigt rädda i sina bokningar i år. Jag trodde aldrig jag skulle säga det men hultan känns mycket fräschare än arvika. Hoppas fortfarande på arvika ska ta sig i kragen för då blir det det arvika också

    SvaraRadera
  29. "Och du som säger att du har viss inblick i festivalledningen.. Pyttsan säger jag. Varför skulle du det? Och varför skulle du berätta om affärshemligheter här? Du är bara pinsam!"

    Det är ju inte direkt någon affärshemlighet när Jesper Heed själv säger det i en intervju med dt:

    "Ni gick minus har jag hört, stämmer det?

    - Det stämmer inte har jag hört, men det får ekonomichefen berätta mer om sedan."

    http://www.dt.se/noje/article568031.ece om ni vill ha hela artikeln.

    SvaraRadera
  30. Har köpt ticket till Peace & Love i år igen!!
    Grym lineup så här långt, längtar efter grymma stämningen igen.

    SvaraRadera
  31. Jag har köpt biljett till Arvika. De lär ju boka Daft Punk detta året. Alltid ett riktigt stort band som tillkommer.

    SvaraRadera