torsdag 11 februari 2010

Vi 5!


Idag inleds en ny serie här på festivalrykten. Varje dag i fem dagar kommer 5 personer säga sitt om de svenska festivalerna. Festivalbesökarna måste ju också få säga sitt. Först ut är Gustav!

Vilken festival har bokat bäst och varför?

Det självklara valet är Sonisphere. Har man Maiden, Mötley Crue m.f på en och samma festival har man bokat grymt bra. Av dem "riktiga" festivalerna (dom med camping ) är det nog Arvika hitills, dem har lyckats få In Flames och Babyshambles, och sen ser det hyfsat ut bakom dem. Fast ingen festival har imponerat så där jättemycket i år hitills.

Vilken spelning ser du fram emot mest?

Om jag går på Sonisphere ser jag mest fram mot Iron Maiden, men hitills har jag bara köpt Arvika och då får det bli Kent på Arvika. Även om jag sett dem tidigare.

Vilka festivaler vill/kommer du besöka?

Arvika, antaligen Sonisphere, och sen 1 till tror jag. Men det beror på vilka band som släpps om det blir i Sverige, annars kanske någon utomlands!

Tackar Gustav och imorgon pratar vi med Marcus!


6 kommentarer:

  1. kul idé!

    har du förresten sett vad arvika tipsar om? kan det vara framtida bokningar? http://www.arvikafestivalen.se/node/154

    SvaraRadera
  2. Jamen tjena alla bilder är från arvika allt handlar om arvika du vet arvikas släpp innan de släpps det börjar bli lite tragiskt det här

    SvaraRadera
  3. Seriöst orka klaga?! Här har du Sveiges bästa hemsida om du vill ha alla uppdateringar om ALLA festivaler både inom och utanför sveriges gränser samlat på samma ställe.Så vad spelar det för roll om bloggaren har egna favoriter, ja tkr faktiskt de bara e bra då det ger bloggen en personlig touch och inte så konkret o tråkig!

    SvaraRadera
  4. Tack för tips och kommentarer så väl ris som ros! Allt för att utveckla bloggen till den bästa hemsidan där du hittar ALLT om festivaler.

    SvaraRadera
  5. Sidan är redan den i särklass bästa sidan där man hittar allt om festivaler! men det går självklart att förbättra, det gör det alltid :)

    som tex detta inlägg, intervjuver med olika festivalbesökare! riktigt bra idé, skönt med lite variation med alla bandsläpp och gissningar. kommer det endast vara personer i din närhet som du intervjuvar, eller kommer det vara annat folk, som tex läsare av bloggen?

    SvaraRadera
  6. Nargileh; Tack så mkt, instämmer i att det går att förbättra! När det gäller den nya idén så är det faktiskt två av fem som jag lärt känna via bloggen. Och alla jag intervjuar kommer från olika platser i Sverige!

    Men nästa gång ska jag ta helt random personer enbart från bloggen. Tack för tipset!

    SvaraRadera