tisdag 9 februari 2010

I mina lurar.


Först och främst vill jag börja med att hälsa alla nya läsare välkomna till Sveriges hetaste blogg när det gäller festivaler. Här behandlas rykten, bandsläpp och andra festivalrelaterade saker toppat med intervjuer och musiktips. Idag slogs det besöksrekord så att det bara sjunger om det, fortsätt i den här stilen. Alla ni besökare gör det extra roligt att skriva, fortsätt sprida ordet så fortsätter jag med massa festivalkarameller. Jag gillar verkligen ert engagemang i kommentarsspalten som gett den en helt ny funktion då det omvandlats till intressanta diskussioner!

Nu känner jag att det är dags på att bjuda på ett litet musiktips igen, det blir något nytt, något gammalt, något lånat och något blått.

Jonathan Johansson - Aldrig Ensam, de senaste dagarna är det denna poppärla som toppat mina mest lyssnade låtar. Enligt mig är det den absolut bästa låten på hans fantastiska debutalbum.

Donkeyboy - Ambitions, bara dagarna innan Arvika och P&L släppte donkeyboy fastnade jag för deras superhitt Ambitions. Den känns sommar och det går utmärkt att svänga på höfterna till dessa norskar.

Owl Vision - Dancing, när vi ändå är inne på att svänga på höfterna måste jag tipsa om detta för alla er electrkoids. Helt suverän låt.

Mumford & Sons - After the storm, i höstas upptäckte jag Mumford & Sons som en av de där snackisarna i London. Jag blev frälst. Nästan det närmaste man kan komma en.
religösupplevelse.

Blur - Song 2, en gammal klassiker. En riktigt fin dänga som jag dammade av i arkivet.

keep on rockin!

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Då ska inte jag vara sämre, 5 från mig:

    Hot Chip - I Feel Better En till riktigt bra låt från Hot Chip's nya album med samma namn som första singeln One Life Stand!

    Yeasayer - Ambling Alp En av många bra låtar från Yeasyer's nysläppta andra album, ODD BLOOD.

    Marina And The Diamonds - Mowgli's Road Sprang på den av en slump (B-sida på en annan singel, numera egen singel), blev kär direkt.

    Psychic Stunts - Speaker's Block Avslutningsspåret på stockholmsduons album Panic In Motion, lyssna även Wind Up The Sound som också är ett kanonspår.

    Stina Nordenstam - Parliament Square Min listklassiker, fina minnen från sista året på gymnasiet.

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina låtar må jag säga. Diggar Hot Chips nya, dock är favoriten Brothers, Yeasayer är riktigt fina och galet bra live. De andra låtarna har jag inte hört även om jag lyssnat lite smått på Marina and the diamonds!

    SvaraRadera
  4. Tack för en jättebra blogg. Jag är inne varje dag o kollar. Du har imponerande koll...

    SvaraRadera
  5. Tack för att du läser! jag delar bara med lite av de jag tkr ni borde veta ;)

    SvaraRadera
  6. Jonathan är så fin. Och enligt hans hemsida så ska han tydligen spela på malmöfestivalen!

    SvaraRadera