söndag 21 februari 2010

I mina lurar.


Regnet öser ner som satan här just nu. Från att ha varit 25 grader och sol nästan hela veckan, är det nu 16 grader och ösregn. Shorts och t-shirten har bytts ut mot jeans och skinnjacka. Ungefär som det kan bli under en festival! Nu är det dags för mig att bjuda på ännu fler musiktips eftersom bloggen haft 2800 besök denna vecka! Heja er!

The Twelves - Boyfriend(remix) - Black Kids gör denna låt galet bra, men The Twelves slipar poppärlan till en diamant och fixar den svettiga festen medhjälp av braslianska euforiska beats, inte att förväxla med en carneval även om stämingen på dansgolvet mycket väl kan bli åt det hållet.

Santigold - Say Aha - Brooklyns finest? kanske inte, men brookylns coolaste.

Ladyhawke - Paris is Burning - Nya Zeelands popdrottning är inte bara döcool, hennes musik är snäppet bättre.

I blame coco feat. Robyn - Caesar - Stings dotter Coco Summer gör detta riktigt bra! Jag är helt såld, och jag tycker hon är given på en av de mindre festivalscenerna i sommar. Hennes röst är så galet bra.

The Go! Team - Doing it right!- det känns som att jag går längs gatorna i Brick Lane, ser alla popsnören, alla vackra människor och doften av indisk mat. Go! Team är just de där bandet som representerar Brick Lane bäst. Alla fashionistas hela jävla dan toppat med en annan värld.

1 kommentar:

  1. Haha vad provocerad man blir när du klagar på vädret och kylan hos dig, och man själv har 23 minus.

    SvaraRadera