torsdag 11 februari 2010

Lite gissningar

Jag kollar in Portugisiska festivalen Optimus Alive, som enbart gjort klart med 4 band. Dock 4 riktigt bra band. 8 juli lirar Kasabian och Phoenix, 9 juli lirar Gossip och 10 juli intar Pearl Jam självaste Portugal.

Det ser mörkt ut för Pearl Jams chanser att nå Sverige eller i alla fall P&L och Hultsfred vilka inträffar under deras turnéplan. Men kanske finns det en förhoppning om Hove som flyttat en dag tidigare bara på grund av en headliner. Hove startar numera 29 juni och Pearl Jam är lediga just 29 juni. Kan detta vara en koppling?

Kasabian profileras som det nya Oasis i UK, dock vet jag inte hur mycket de slagit igenom i Sverige. Så därför uppstår frågan om någon svenskfestival vågar boka dessa britter? De lär vara ganska dyra och frågan om de drar mycket folk känns osäkert. Är det någon Kasabian expert där ute, som vet hur poppis de är i Sverige?

Jag hoppas vi får se Phoenix i Sverige igen. Jag missade dem på Siesta 09, och därför tycker jag att vi är värda ett besök till. Nu har deras genialiska platta Wolfgang Amadeus, nått fram till de stora massorna och bandet hyllas lite varstans.

5 kommentarer:

  1. kasabians popularitet i sverige kanske motsvarar besöken, noll! vilket är jävligt jobbigt, blir ner till milano och se dem den 14

    SvaraRadera
  2. Siesta har haft bandsläpp nu

    SvaraRadera
  3. Phoenix vore verkligen inte fel! De är grymmare än grymmast och jag kollar deras turneplan flitigt i hopp om att de har lagt till lilla landet lagom i listan. Hoppas, hoppas!

    SvaraRadera
  4. Kasabian är inte alls populära i Sverige. Folk har väl just upptäckt dom, typ. Att de jämförs med Oasis är ju bara ett skämt i vilket fall.

    SvaraRadera
  5. I UK är de ganska stora däremot, headliner bland annat T in the Park! deras nya skiva blev succé! synd att Sverige inte fattat grejen.

    SvaraRadera