torsdag 18 februari 2010

Intervju med Owl Vision!


Owl Vision är det nya elektroniska fenomenet från Sverige. Jag är helt såld, så därför kändes det givet att intervjua Owl Vision. Johannes (Owl Vision) svarar på frågor!

För den som inte känner till Owl Vision, kan du beskriva ditt sound?
Mörk, gotisk, hård och dansant electro - Dödselectro.

Låten Dancing är helt fenomenal enligt mig, vart hittar du din inspiration?
Jag älskar gamla 80-tals filmer: skräck, sci-fi och action så inspirationen kommer väl delvis därifrån.
Annars tror jag bara att det är något man har inom sig som kommer automatiskt.

Vad hittar vi i dina lurar nu?
Just nu är det Danger's "09/17 2007" (EP), Hot Chip's "One Life Stand" (album) och en hel del The Human League -låtar.

I sommar kommer du lira på Arvikafestivalen, vad är dina förväntningar?
Inga förväntningar direkt. Jag har varit där förr och det är en cool festival. Ska bli grymt kul att spela där!

Kommer vi få se dig på fler svenska festivaler?
Det är möjligt. Det är ju några månader kvar till sommaren så vi får se.
Jag håller på att förhandla med en av festivalerna men det är classified än så länge!

Varför ska man se just DIN spelning på Arvika i sommar?
Jag tror min musik kommer sticka ut märkvärt ur Arvikafestivalens artistutbud.
Det kommer bli stenhårt och svettigt röjj!


Jag tackar Johannes för en schysst pratstund och taggar inför röjjet inne på Orion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar