torsdag 18 februari 2010

Det stora kalaset!

Karlstad har nu fått sin första riktiga festival. Det är en inomhusfestival som går av stapeln 1-2 april och hoppas locka minst 2 000 besökare men kommer kunna ta emot ca 3 000 besökare. De första banden är släppta och det ser riktigt lovande ut må jag säga. Arvikafestivalen ska även vara med på ett hörn, men hur är inte riktigt bestämt. För 395 riksdaler kan du se Teddybears, Hästpojken, Name the Pet, Timo Räisänen, Dundertåget, ingenting, Jonathan Johansson och Satan Takes A Holiday. Men lugn lugn det kommer mer!

för mer info kolla in: http://www.nojesfabriken.se/detstorakalaset/

Värmland rockar verkar det som!

4 kommentarer:

  1. Biljett inhandlat:)

    SvaraRadera
  2. Undrar en sak. Många benämner WOW som en "stadsfestival", men jag har aldrig hört nån säga det om exempelvis P&L. Är inte en stadsfestival en festival i en stad? Vad är kriterierna?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att WOW är det iomed att det bara är en tvådagarsfestival. Sen finns det ju ingen festivalcamping så som det finns på P&L. Så kan jag tänka mig att det funkar:)

    SvaraRadera
  4. Jag tror camping är den avgörande biten för att inte klassas som stadsfestival, men även var festivalen är belägen. Om festivalen hålls inne i stadskärnan klassas det kanske som stads medans om området är beläget utanför centrum blir det mer utav en campingfestival! jag vet inte riktigt vad som avgör men något i den stilen kanske.

    SvaraRadera