lördag 13 februari 2010

Inget melodifestivalen!

Melodifestivalen må vara Sveriges största musikevenemang, men det må också vara det mest ointressanta enligt mig. Här på den här sajten är det Melodifestival fritt. Jag tror ni som läser denna blogg föredrar tält, camping och bira istället för Ola i tv rutan. Band som Placebo, Daft Punk, Muse, Arctic Monkeys, The XX, Mumford & Sons, Wolfmother och sånt är förmodligen mer er och min stil.

Melodifestivalen är troligen det största jippot och musiken förpestar radion efteråt. Tänk bara all publicitet och alla rubriker melodifestivalen får. 3,3 miljoner resultat på google med sökordet meolodifestivalen, det säger ju allt. Så av den enkla anledningen väljer jag istället att fokusera på campingfesterna som aldrig tar slut, grymma bandsläpp, spännande festivalrykten och intervjuer med festivalarrangörerna!

2 kommentarer:

  1. Underbart! 10 poäng.

    SvaraRadera
  2. Haha, skrev du det här pga min kommentar? Jag trodde att den bristande seriositeten i kommentaren gått fram. Jag förstår allt det här, klart att melodifestivalen inte är en festival i ordets rätt mening. Men bra att du svarar på grejer :)

    SvaraRadera