söndag 7 februari 2010

Wolfmother nytt!

Det finns de som tänker till när det gäller Wolfmothers "turneplan". Signaturen Väckelsång från Rockpartys forum skriver så här:

"Jag tror jag löst varför det står att Wolfmother ska spela i Arvika den 18 juli, som är en söndag... Australien har ju en helt annan tidszon än oss i Sverige. Dom ligger cirka 10 timmar före oss, vilket innebär att om dom exempelvis skulle spela kl 22.00 i Arvika lördagen den 17 juli, då är ju klockan 08.00 på SÖNDAGEN DEN 18 JULI i Australien. På den sida som det står att dom ska spela på sweden rock, hultan, Arvika m.m. är det ju naturligtvis Australisk tid som gäller, eftersom dom är därifrån...

Detta skulle innebära att Wolfmother kommer att spela på torsdagen på årets Hultsfredsfestival... "

"Om du kollar Wolfmothers officiella hemsida och den andra sidan där det står att dom ska spela på hultan m.m. så är det inte samma datum på dom spelningar som är bekräftade mot den andras sidans datum. DET SKILJER EN DAG...

Det ena sidan kör med Australisk tid och Wolfmothers hemsida kör med "rätta datum"".

Än finns det hopp, säger jag och tycker Wolfmother dramat är otroligt spännande. Jag väntar med spänning!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker ändå att det är jävligt konstigt att tre svenska festivaler skulle boka samma utländska band. drar ju inte lika mycket folk, som om de skulle vara exlusiva. WOW spelningen drog nog ändå kanska många rockers dit/max

    SvaraRadera
  2. sorry jag skriver igen, MEN, läs bokningsbloggen på rockparty, verkar som att hultan inte har bokat wolfmother.
    http://blogg.rockparty.se/

    /max

    SvaraRadera
  3. Ja, nu verkar det på kommentaren som om hultan inte bokat dem, så vi får se hur det blir!

    SvaraRadera