onsdag 3 februari 2010

Dansant på Arvika!


På Arvikafestivalens hemsida kan du läsa en intervju med bokningschefen Jonte Samuelsson. Han utlovar ett dansant bandsläpp nästa Tisdag. Så om du är electronissen eller har synthluggen tror jag att du kan bli nöjd. Personligen hoppas jag på Hot Chip då de är aktuella med ett av 2010 års bästa album, samt att de är 2000-talets New Order och att de är Arvikafavoriter. Sedan tippar jag på La Roux och anledningarna är flera. Dels på grund av att det är dansant electro, dels på grund av att hon ska turnéra i sommar (Rock Werchter) men inte minst för att Little Boots bokades förra året till Arvika. Little Boots var då den hetaste electroartisten från de brittiska öarna, nu stavas dansgolvens drottning La Roux.

Utöver dessa electropopbokningar tippar jag på några synthakter och kanske en eller två DJ's! Vad tror du ? Vad som än bokas kommer det troligen svänga eftersom bandsläppet främst kommer tillfredsställa dig som älskar att dansa.

2 kommentarer:

  1. Fast du. Det står ju inte att det ska vara ett dansant släpp nästa vecka utan att det ser ljust ut på bokningsfronten för den som gillar att dansa. Så om de släpper dansakter på tisdag eller inte återstår väl att se.

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. När du säger det så inser jag också att det kav så! men medtanke på vad lite dans det är nu hoppas jag på ett danssläpp!

    SvaraRadera