söndag 21 februari 2010

ROBYN!


Sveriges största popdrottning besöker Danmarks största festival. Enligt, Nöjesbladet, kommer Robyn lira på Roskilde i sommar, hon är dessutom klar för en spelning i Norge i början av augusti. Då återstår frågan om vilken svensk festival som får besök av denna stjärna? med sina egna stil, sin trendiga frisyr, sitt dansanta framträdande och sin personliga röst får Robyn mig att längta till festivalsommaren. Trots att jag sett henne två år i rad samt på tre Röyksoppspelningar kan jag inte få nog.

2008 gjorde hon en av de bästa spelningarna som Arvikas Apollotält någonsin skådat. Klockan 00.00 äntrar hon scenen inför ett peppat publikhav och det minnet har etsat sig fast på min näthinna. Jag minns hur vackert hon gör entré och hur hon lirar covern på Teddybears Cobrastyle samt hur avskalat hon avslutar med en akustisk version av Be Mine. Mörkret omfamnar Arvika och kärleken spirar i skogen!

Vart vill du se Robyn i sommar?

5 kommentarer:

  1. Eftersom att det här är en blogg som bland annat behandlar rykten så skulle Among Relatives kunna räknas som ett rykte till Arvikafestivalen according to their myspace.

    http://www.myspace.com/amongrelatives

    SvaraRadera
  2. Vi vill se henne på Arvika :)

    SvaraRadera
  3. Tips; Peace and Love har bandsläpp imorgon (;

    SvaraRadera
  4. tips: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/robyn-slapper-tre-album-i-ar-1.1050393

    SvaraRadera