tisdag 9 februari 2010

Arvikas bandsläpp!


Popdrottningen Regina Spektor intar Arvika i sommar. Ja, ni vet hon som gjort de där låtarna Samson och Fidelity, hon som sålde slut konserter i Stockholm och som lirade på Hultsfred förra året. Dessutom kommer norska musikundret Donkeyboy. Du som vill dansa kommer kunna dansa röven av dig i sommar. Brasilienska The Twevlves kommer till Arvika och bjuder på finaste electro, vilket även Owl Vision gör. Sedan toppar man detta med mina personliga favoriter i Ou Est Le Swimming Pool.

Detta är ett riktigt fint släpp, man fortsätter med lite mer pop, men bjuder in 3 riktigt fina electrobokningar vilket visar att Arvika är platsen där du får dansa mest i sommar.

Ingen Wolfmother till Arvika, men vad gör det när Regina Spektor kommer? Då sätter jag en slant på att de lirar Hultsfred.

7 kommentarer:

  1. wolfmother till hultsfred och peace and love. och vaddå dans i arvika? just nu åker jag till hultsfred om jag vill dansa, yuksek, make the girl dance och fenech-soler! men det blir nog båda hultan och arvika, eftersom arvika ändå är den festival jag brukar åka till / max

    SvaraRadera
  2. det är väl verkligen dans: Twelves är galet dansant, owl vision är galet dansant, ou est le swimmingpool är galet dansant. Arvika - here i come!

    SvaraRadera
  3. undrar vilken scen de placerar ou est le swimming pool på? andromeda eller? har gillar den scenen, släng in dem på orion tycker jag

    SvaraRadera
  4. Tips: Timo Räisänen är klar för Siesta!

    SvaraRadera
  5. Max: Jag tyckte detta bandsläppet från Arvikas sida var dans. Tre artister med fokus på elektroniskt bäddar väl för dans ;) ?men visst Hultan har imponerat med sin dans också.

    Anonym: Jag tippar på antingen Orion eller Andromeda. Beror på hur mycket de hinner växa i Sverige. Detta kan ju bli en sådan där Cut Copy spelningen som det var 08 på andromeda.

    Anonym: Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Emmaboda är synonymt med dans. Men jag kan inte förneka att arvika och hultsfred fattat vad man vill ha också!

    SvaraRadera
  7. admin på emmaboda har lovat att emmaboda kommer vara centrum för dansen o electronican 10... med tanke på vad de hade 08 , 09 så lär det väl smälla på ännu värre ( även fast de redan nu verkar svårslagna)

    SvaraRadera