måndag 15 februari 2010

Här kommer svaren!

Sådär, nu kommer det lite svar och ännu mer uppdateringar på bloggen. Det var riktigt svårt men utmanande, vissa frågor ska jag återkomma med då de ska bli blogginlägg så håll utkik!

Tror du att Smk och/eller maskinen kommer till Arvika? Hade varit en dröm om dom också kom!

Jag tror absolut vi får se något med Frej Larsson på årets Arvikafestival. Förra året saknades SMK, så jag tror det är dags för deras återkomst. Vad passar bättre mitt i natten i det nya stora Apollotältet än SMK på Arvika?

Vilka tror du kommer headlina Hultsfred iår?

Det är alltid svårt att gissa, men nu när det ser mörkare ut för Muse blev det plötsligt svårt. Jag gissar dock på att Deftones blir en av de större artisterna, vågar man hoppas på Jay-Z ? Höjden av lycka vore väl att boka RATM igen!

vilka internatinella artister tror du kommer headlina de svenska festivalerna?

Jag ber att få återkomma på denna fråga då det snart kommer komma ett inlägg om aktuella artister :)

Vilka tror du kommer headlina WoW? c:

Thom Yorke och kanske Gorillaz ? :D

hur tror du att det kommer gå för Putte i Parken iår?

Jag tror Putte i Parken kommer göra ett kalasår. 11 000 besökare tippar jag på, eftersom de fortfarande bokar lika bra svenska artister som förra året, men samtidigt bokar massvis med fina utländska bokningar.

Är Putte i Parken en festival???? Knappt va? Bajs o skräp är var det är! Som snor bra artister från andra festivaler. Som att boka Bloody Beetroots exklusivt. Vad tror dom? Att deras svennebesökare ens vet vad det är!!! knappast.

Smaken är som baken, delad. Deras internationella bokningar i år, är betydligt bättre än förra året.

Tror att RATM är det stora rockbandet roskilde ska släppa i morgon.

Det tror jag med :) RATM kanske gör flera spelningar i Norden den helgen?

Vilka kan tänkas komma till Wow i år?

Massvis med band, som The XX, Mumford & Sons, Jay-Z, Gorillaz, Yeah Yeah Yeah's, Arcade Fire.

vad anser du om att göteborg har tre festivaler på fyra dagar med olika genreindelningar?

Nischade festivaler har alltid haft tendens att klara sig bra, ännu bättre klarar de sig i Göteborg av någon anledning. Programmen i år (speciellt metal och WCR) är riktigt starka. Det blir en intensiv helg, massvis med musik, men dyrt för den som vill besöka alla tre. Man kan ju exempelvis uppleva både Hultsfred och Arvika för samma pris som dessa tre, vilket innebär 6 dagar festival. Så det är väl upp till var och en.


1 kommentar:

  1. seriöst så tror jag mer på muse nu eftersom det är nästan klart med att de ska spela i finland. och muse headlianr antagligen roskilde 4 juli ett litet break och sen hultsfred vidare till finland. hela juli är ju obakat för muse.

    SvaraRadera