torsdag 4 februari 2010

Nu rullar det på!

Festivalerna fyller på hela tiden nu. Idag prickar Putte i Parken in tre pop ess i Andreas Grega, Melissa Horn samt Tomas Andersson. Det ser ljust ut för Putte i Parken som kommit in i en bra fas när det gäller bandsläppen.

Imorgon kommer Sweden Rock att släppa ett band som är från samma stad som ett redan bokat band. Jag har ingen aning, kan inte ens spekulera, men imorgon får vi svaret. Arvika kommer ha bandsläpp nästa tisdag, och troligtvis även Peace & Love. Det känns även som att Hultsfredfestivalen kommer släppa lite band, en utländsk bokning av Pampas storlek är bekräftad. Sedan hoppas jag mycket på Hovefestivalens bandsläpp i nästa vecka.

Det verkar också som att Mando Diao kommer göra en Sverige exklusiv spelning i sommar (enligt en pressrelease). Min magkänsla säger P&L, de lirar där varje år och nu när de ska ha ett break från Mando Diao känns det ganska naturligt att avsluta i sin hemstad Borlänge.

Någon gång under morgondagen kommer även del 2 i vem har bokat bäst. En festival har avancerat flera platser det är allt jag kan säga. En dag kvar med bandsläpp så det är mycket som kan hända!

9 kommentarer:

  1. Storsjöyran har släppt biljetterna och 6 nya artister:

    Maskinen
    Jenny Wilson (Med Tensta Gospel Choir)
    Melissa Horn
    Joel Alme (med stråkkvartett)
    Industry Royal
    Avatar

    Jag väntar på någon fin och oväntad bokning, känns rätt tråkigt än så länge, men bokningarna hittills har man gjort strategiskt, många populära svenska artister. Ge mig nåt utländskt!

    SvaraRadera
  2. Tack Lars för tipset ;) dock har jag redan skrivit om det i ett inlägg. men jag gillar när ni tipsar om nyheter för ibland får jag inte med mig allt ;) (men oftast )

    jag instämmer. Det är problemet för de flesta festivalerna just nu, de är för lika varandra vilket ingen tjänar på.

    SvaraRadera
  3. Du borde fixa så man kan kommentera utan nått jävla konto. Skönare så.

    Men jävligt bra blogg, är innne ständigt. Bra jobbat. Var får du reda på allt?

    SvaraRadera
  4. Jag visste inte att man behövde skaffa massa konton för kommentera när jag starta. Det är själva plattformen som bestämmer det, så det kan jag inte göra så mycket åt.

    Tack! jag kollar runt kring festivalerna för jag vet vart jag ska leta :)

    SvaraRadera
  5. Man kan ställa in på Blogger så att det inte behövs, så man kan bara skriva sitt namn när man kommenterar. Blir fler kommentarer då på bloggen eftersom många inte "orkar" logga in på sitt googlekonto för att skriva en liten kommentar.

    SvaraRadera
  6. Men det jag menade var också hur du får reda på allt om när det blir bandsläpp och sånt. Är det nått jag missat?

    SvaraRadera
  7. Okej, då ska jag kolla upp det. Roligare med fler kommentarer ;)

    Ibland står det på deras hemsidor, ibland på deras forum och ibland är det inside info :D

    SvaraRadera
  8. Nu funkar det! nu går det fint att kommentera om man väljer anonymt!

    SvaraRadera